Laden Evenementen
Evenementenreeks Evenementenreeks: Rondleiding St. Josephkerk (glas-in-loodramen)

De Gildegidsen leiden u langs de prachtige, kunstzinnige glas-in-loodramen van Willem Mengelberg met Bijbelse voorstellingen, maar ook veel hedendaagse beelden. U ontdekt hoeveel symboliek op de 250 m2 ramen te vinden is.
Na de rondleiding wordt er koffie/thee/limonade aangeboden en is er gelegenheid voor het stellen van vragen. Deelnemers aan de rondleiding kunnen ook voor € 5,- (normaal €25,-) het boek ‘Kerk in de steigers’ kopen (230 pagina’s), waarin de geschiedenis van katholiek Zeist wordt beschreven met prachtige foto’s van het interieur en de glas-in-loodramen.

Datum: zaterdag 13 mei 2023

Plaats:  St. Josephkerk, Rozenstraat 20, Zeist. Verzamelen bij de ingang van de kerk.

Tijd: 14.00 – ca 15.30/16.00 uur.

Kosten: € 2,50, kinderen € 1,- (alleen contant).

Aanmelden: niet nodig.

Meer infowww.gildezeist.nl

Deel dit bericht via Social Media!