do 25maart 2021

Avondgebed woensdag 24 maart 2021

25 maart, 2021|Vieringen liveblog|

Pastor Johan Rutgers verzorgde in de vooravond van het hoogfeest van Maria Boodschap (Aankondiging van de Heer) het avondgebed.

Nu de kerken (bijna) allemaal weer open zijn voor maximaal 30 mensen, stopt het pastoraal team met het avondgebed.
In de Veertigdagentijd is er elke dinsdagmorgen van 9.30-10.00 uur een online bezinning (begeleiding door pastoraal werkers Fred Kok en Antoinette Bottenberg). Thema: De werken van barmhartigheid. U kunt zich hiervoor aanmelden bij Fred Kok, fred.kok@stlucas.nu.
Na Pasen, op weg naar Pinksteren, zal opnieuw een online bezinning worden aangeboden. Thema: De  gaven van  de Geest. De pastores nemen je in 25 minuten mee door het thema van die ochtend (zonder uitwisseling). Om 10.00 uur kan je de groep verlaten, als je wil napraten, dan kan je nog even online blijven. Je hoeft niet alle keren mee te doen, je kan aansluiten wanneer je wil. Ook hiervoor aanmelden bij Fred Kok, fred.kok@stlucas.nu.

wo 10maart 2021

Avondgebed woensdag 10 maart

10 maart, 2021|Vieringen liveblog|

Nelleke Spiljard, pastoraal werker, verzorgde vanavond het avondgebed verzorgen. Zij ging voor bij een oecumenische vesperviering in Kerkelijk Centrum Zeist-West. Thema: ‘Een groene stip op de horizon’. Dit avondgebed, met als extra prachtige pianomuziek, van Gertjaap Kardol, is nog te beluisteren via Kerkomroep. Klik op deze link: https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10518  selecteer de viering en luister mee.

vr 5maart 2021

Avondgebed woensdag 3 maart 2021

5 maart, 2021|Vieringen liveblog|

Vanavond was ik aan de beurt om de meditatie te verzorgen. Omdat ik om 19.00 uur ook, samen met ds. Mariëlle Jochemsen, voorging in een vesper vanuit de Dorpskerk in Maarsbergen, wilde ik de link naar die viering vanaf mijn telefoon plaatsen. Het is mij niet gelukt. Excuus! Thuis, vanaf mijn computer, lukt het nu wel. Helaas wordt het geluid na een kwartier ‘wiebelig.’ De komende weken blijven wij oecumenische verspers vanuit Maarsbergen streamen. U kunt de vesperviering hier terugkijken: https://www.youtube.com/watch?v=LGbZtdPYxZk

Diaken Marcel Sarot

do 28januari 2021

Avondgebed woensdag 27 januari 2021

28 januari, 2021|Nieuws, Vieringen liveblog|

Pastoor Harrold Zemann las in het avondgebed uit het evangelie van Marcus, waarin Jezus spreekt over Licht dat ons gegeven is, maar wat niet altijd zichtbaar is. Zeker in deze coronatijd is dat Licht , aldus pastoor Zemann, voor veel mensen niet altijd zichtbaar. Heel veel van wat ons Licht geeft, mag niet meer.

Het avondgebed werd semi-live uitgezonden op onze facebookpagina en kunt u hier nog bekijken.

wo 20januari 2021

Avondgebed 20 januari 2021

20 januari, 2021|Vieringen liveblog|

Diaken Marcel Sarot verzorgt vanavond, in de week van Gebed door de Eenheid, het avondgebed. Het thema van deze week is: Blijf in mijn liefde. De Raad van Kerken heeft voor vandaag ook een viering aangereikt. Het thema van deze viering is: Samen bidden. Diaken Sarot volgt in dit avondgebed zoveel mogelijk de teksten en gebeden van die viering.