Tijdens de persconferentie van 26 november jl., zijn aanvullende, strengere maatregelen bekend gemaakt met als doel het aantal coronabesmettingen terug te dringen en verdere overbelasting van de zorg te voorkomen. De maatregelen zijn erop gericht om het aantal contactmomenten per dag sterk te verminderen. We willen solidair zijn met de samenleving én gehoor geven aan de dringende oproep van zowel minister Grapperhaus als premier Rutte aan de kerken.

De volgende maatregelen gelden in ieder geval tot 19 december 2021.

• De vieringen op zaterdagavond 4, 11 en 18 december komen te vervallen. De vieringen op zondag gaan wel gewoon door. Vanuit Zeist, Achterveld en Putten zullen deze via de livestream worden uitgezonden. De aanvangstijden van alle vieringen zijn hier te vinden.
  • Zowel bij vieringen als bij andere bijeenkomsten (die niet online kunnen plaatsvinden), vindt registratie van aanwezigheid plaats.
  • In parochiecentra en kerken zijn er ná 17.00 uur géén activiteiten meer. Dat betekent dat bijv. koorrepetities, vergaderingen, bijeenkomsten, evenementen en concerten uiterlijk om 17.00 uur zijn afgelopen.
  • Voor pastorale gesprekken en rouwgesprekken die echt niet overdag of online kunnen plaatsvinden, mag ’s avonds een afspraak worden gemaakt. Het komt nauwelijks meer voor maar een avondwake na 17.00 uur kan voorlopig doorgaan.

En natuurlijk blijven de al eerder genoemde maatregelen nog steeds van kracht. Deze kunt u hier nalezen.