Update 23 november 2021            .

Het kabinet heeft afgelopen week extra maatregelen getroffen om de snelle verspreiding van  het COVID-19 virus af te remmen. Ook onze parochie neemt opnieuw enkele voorzorgsmaatregelen in acht. Zo willen we bijdragen aan het terugdringen van het virus, de kwetsbaren beschermen en de zorgmedewerkers ontlasten.

Dat betekent het volgende:

• In de kerk wordt het advies “geef elkaar de ruimte” aangescherpt naar “1,5 meter is een veilige afstand, bescherm jezelf én anderen”. In onze kerkgebouwen en parochiecentra houden we weer 1,5 meter afstand tot elkaar.
  • Bij binnenkomst in de kerk of in parochiecentrum, evenals bij verplaatsingen in de ruimte, dragen we een mondkapje. Ook desinfecteren we onze handen. Op de zitplaats mag het mondkapje af. Bij het ter communie gaan hoeft het mondkapje niet op, maar geven we elkaar de ruimte en houden we 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Bij het uitreiken van de communie zal het communiescherm weer worden gebruikt.
  • Een coronatoegangsbewijs is niet nodig om een viering bij te kunnen wonen, voor koorrepetities in het kerkgebouw, voor koorzang tijdens de viering en voor alle kerkelijke activiteiten welke plaatsvinden in kerkgebouw of parochiecentrum.
    Een coronatoegangsbewijs is wel nodig voor koorrepetities die niet in het kerkgebouw plaatsvinden en voor gebruik van kerk of parochiecentrum door derden of voor activiteiten die niets met het geloof te maken hebben.
  • Koffiedrinken en het nuttigen van een maaltijd kunnen alleen buiten plaatsvinden.
  • En natuurlijk houden we ons aan de basisregels: blijf thuis bij klachten en laat je testen.

Pastoraal team en parochiebestuur zijn zich ervan bewust dat we weer voor grote uitdagingen staan, maar heeft er alle vertrouwen in dat we op elkaars steun en aandacht kunnen rekenen.