Op 13 mei moesten we helaas afscheid nemen van Korien Bast, jarenlang  lid van de pastoraatgroep en de werkgroep diaconie van onze Andries. Haar verhuizing naar Maarn bleek na anderhalf jaar pendelen toch een te hoge fysieke drempel om actief te blijven in Leersum. De locatieraad en de pastoraatgroep hebben haar op een van de eerste warme lentedagen uitgewuifd op onze ‘traditionele’ manier: met een gezamenlijke lunch. Deze gelegenheid werd aangegrepen om aan Korien de Andriespenning uit te reiken, een taak die voorzitter Edward met verve vervulde. De bij de penning behorende oorkonde vermeldde de volgende tekst:

Als blijk van grote erkentelijkheid voor uw jarenlange belangeloze inzet voor de parochie en de geloofsgemeenschap Sint Andries, onder meer als zeer actief lid van de werkgroep Diaconie bij alle activiteiten, alle hand- en spandiensten, de verzorging van de bloemen op het altaar, zeer actief lid van het koor en de daarbij komende werkzaamheden, als een goede voorganger en lector, en de grote inzet in de redactie van ons kerkblad, de Mantel.