Zondag 7 mei was de afscheidsviering met pastor Henk Bloem in Zeist. Annemarieke en ik waren daarbij namens de locatieraad. Na afloop van de mooie viering hebben wij ook in de lange rij gestaan om Henk te feliciteren met zijn 55-jarig priesterjubileum en hem te bedanken voor al die jaren dat hij bij ons in Woudenberg voorging in mooie en inspirerende vieringen. Wij hebben Henk toen ook de bedankkaart gegeven die door veel parochianen was ondertekend.

Maar vanuit de locatieraad hadden wij nog een bedankje voor Henk. Alleen vonden wij dat de receptie na de afscheidsviering niet het gepaste moment was daarvoor. Daarom hebben Annemarieke en ik nog een afspraak gemaakt met Henk om hem thuis te komen bezoeken. Afgelopen vrijdag 26 mei zijn we dan ook ’s ochtends op bezoek gegaan bij Henk in het Fraterhuis Sint Jozef. Terwijl de koffie doorliep kregen wij van Henk een uitgebreide rondleiding door en buiten de gebouwen om. Zo hebben wij het huidige werkterrein van Henk, de kapel, ook bezocht. Een hele mooie open en lichte ruimte waar elke zondag een viering wordt gehouden die ook mensen van kunnen bijwonen.

Nadat wij even later ons eerste kopje koffie en thee ophadden was het moment daar om Henk ons bedankje te geven. De locatieraad had namelijk besloten om Henk de Catharinapenning te geven vanuit onze geloofsgemeenschap. Henk ontvangt de Catharinapenning voor al die jaren dat hij een bijdrage heeft geleverd aan onze parochie en onze geloofsgemeenschap in het bijzonder. Niet alleen tijdens de vieringen maar ook voor die andere momenten dat hij aandacht heeft voor parochianen op een voor hen bijzondere dag in het jaar.

Henk was verrast en zeer dankbaar voor het ontvangen van de penning. Namens Henk moeten we de groeten doen aan alle parochianen. En iedereen is welkom om ook een keer een kopje koffie te komen drinken.

Erwin Spies