Bij meditatie gaat het om het beoefenen van stilte en stil worden. In stilte ben je helemaal bij jezelf en kun je de stilte gaan ervaren als een ruimte van liefde, waarin je je geborgen voelt. Stilte is het kenmerk van de Geest, in stilte kun je verbondenheid voelen met jezelf, met God, met anderen. Voel je welkom om eens vrijblijvend mee te doen en te ervaren of het iets voor je is.

Wie wil mediteren vanuit de R.K. St. Andrieskerk is iedere maandagavond welkom. Het programma heeft altijd dezelfde indeling: achtergrondmuziek bij binnenkomst, daarna kort een muziekfragment waarna we 25 minuten in stilte mediteren. De stilte wordt innerlijk vastgehouden terwijl uiterlijk een kort muziekfragment voor afsluiting zorgt. Daarna staande in een kring bidden we het Onze Vader en zingen Dona nobis pacem. We drinken thee in de kleine koffiekamer terwijl we een stuk tekst tweemaal lezen en daarna bespreken. Om circa 21.30 uur is het afgelopen.

Begeleiding: Marijke van Soest, 0343-452841
Datum: wekelijks maandagavond
Tijd: 20.00 uur; kerk open vanaf 19.45 uur
Locatie: ‘s zomers in de kerk en ‘s winters in de koffiekamer van de Sint Andrieskerk,  Engelberg 15a (achteringang)

De Meditatiekring vanuit de Michaëlkerk / Johanneskerk is op vrijdagochtend, om 9.30 uur in de Johanneskerk (Lomboklaan 9, Leersum). Vanaf september proberen we één keer per drie weken bij elkaar te komen. Voor meer info bel of mail naar Sylvia van Eck, 0343-454289, s.j.vaneck@hotmail.com.