Contant geld wordt steeds spaarzamer, het afstorten ervan bij een bank, vooral muntgeld, steeds lastiger. Voor muntgeld (collecte, kaarsengeld e.d.) kan je alleen nog terecht bij een bouwmarkt en elke storting kost geld. Wanneer je echter de collecte e.d. betaalt via de Givt-app, wordt het afstorten voorkomen. Gebruik jij de Givt-app al?

Middels deze app betaal je zelf het bedrag en het doel. Betalen gaat volledig anoniem. Zelf krijg je een keurig overzicht van je giften op je telefoon en op je eigen bankafschrift staat in de omschrijving ‘GIVT St. Maarten Parochie naam locatie’. Op de bankrekening van de kerk wordt een totaalbedrag van de collecte overgemaakt en hier is niet te zien van wie de gift komt.

Geven kan op verschillende manieren, zoals een QR-code scannen of gewoon thuis een doel kiezen uit een lijst. Belangrijk: om in onze parochie digitaal te kunnen geven moet je de Givt-app op je smartphone downloaden en je eenmalig registreren. De app is te vinden in de App Store (voor iPhone) en in de Play Store (voor Android). Met de Givt-app zijn veel meer mogelijkheden dan alleen geven aan onze parochie. Neem een kijkje op de website en ontdek wat er allemaal nog meer mogelijk is: www.givtapp.net.

Als je nu de Givt-app installeert vind je al onze locaties in de lijst van mogelijke doelen. Je kunt direct beginnen met geven.

Gerard Hoogervorst,
Parochiebestuur Sint Maarten