Hoeveel contant geld heb je nog bij je? Heb je iets voor een collecte, in de kerk of thuis? Heel veel mensen betalen bijna alles digitaal. En dus hebben we als parochie gekeken naar mogelijkheden om digitaal te collecteren. Daarvoor zijn we uitgekomen bij de Givt-app als een uitstekende oplossing voor situaties waar het niet gaat om betalen, maar om geven. Er verandert niets: je kunt nog steeds contant geld geven in mandje, collectezak of offerblok. Maar er komt iets bij: je kunt ook geven met je smartphone. Je bepaalt zelf het bedrag en het doel en het gaat volledig anoniem. Zelf krijg je wel een keurig overzicht van je giften op je telefoon en op uw eigen bankafschrift staat in de omschrijving “GIVT St. Maarten Parochie naam locatie”. Op de bankrekening van de kerk wordt een totaalbedrag van de collecte overgemaakt en hier is niet te zien van waar de gift komt.

Geven kan op verschillende manieren, zoals je telefoon bij de collectezak houden, een QR-code scannen of gewoon thuis een doel kiezen uit een lijst. Belangrijk: om in onze parochie digitaal te kunnen geven moet je de Givt-app op je smartphone downloaden en je eenmalig registreren. De app is te vinden in de App Store (voor iPhone) en in de Play Store (voor Google/Android). Met de Givt-app zijn veel meer mogelijkheden dan alleen geven aan onze parochie. Neem een kijkje op de website en ontdek wat er allemaal nog meer mogelijk is: www.givtapp.net.

Enkele locaties hebben inmiddels al enige ervaring met de Givt-app. Als je nu de Givt-app installeert vind je al onze locaties in de lijst van mogelijke doelen. Je kunt direct beginnen met geven.

Gerard Hoogervorst,
Penningmeester parochie Sint Maarten