Op de tweede avond van de Alphacursus in Driebergen, donderdag 7 oktober, is priester Koos Smits te gast. Hij probeert een antwoord te geven op de vraag: Waarom stierf Jezus? Marko Bucic, student theologie, neemt de cursisten op 14 oktober mee met het thema ‘Hoe kun je geloven’?

Na de gezamenlijke maaltijd, hét moment om elkaar op een ontspannen manier te leren kennen, gaan we aan de hand van het thema en met de input van de spreker samen op pad om het christelijke geloof beter te leren kennen.

De eerste avond was Mauricio  Meneses onze gastspreker. Hij nam ons met veel charisma en inspiratie mee in het thema van deze avond: Wie is Jezus? En wat betekent hij voor jou? De opkomst was boven verwachting, de jongste deelnemer 15 jaar.

07 oktober Waarom stierf Jezus? Gastspreker priester Koos Smits.
14 oktober Hoe kun je geloven? Gastspreker Marko Bucic, student theologie.
21 oktober De Bijbel lezen. Waarom en hoe? Gastspreker Hilde Sluiter, van het tijdschrift ‘Bouwen aan de nieuwe aarde’.
28 oktober Bidden: waarom en hoe? Gastspreker Leo Fijen.
30/31 oktober* Weekend van de Heilige Geest. Gastspreker priester Koos Smits.
– Wie is de Heilige Geest?
– Wat doet de Heilige Geest?
– Hoe kan ik vervuld worden van de Heilige Geest?
11 november Hoe kan ik het goede doen? Gastspreker Harrie van Dijk, vrijwilliger bij o.a. Voedselbank en Wereldwinkel.
18 november Hoe leidt God ons? Gastspreker broeder Thomas Quartier.
25 november Hoe vertellen we het anderen? Gastspreker Mgr. Herman Woorts.
02 december Geneest God ook vandaag nog? Filmavond.
09 december Wat is de kerk? Hoe nu verder? Gastspreker diaken Rini Bouwman.

*Nadere informatie over het weekend van de Geest wordt later bekend gemaakt.

Plaats: Parochiecentrum Petrus’ banden, Rijsenburgselaan 4, Driebergen

Tijd: 18.00 – 21.00 uur.

Aanmelden: is nog steeds mogelijk bij Marian van der Laan, marianvanderlaan1951@gmail.com of 06-54902728.