Mediapersoonlijkheid Leo Fijen komt op donderdag 11 mei 2023 ( 23 maart jl. ging deze bijeenkomst niet door) het boek ‘Blijven dromen’ bespreken. Dat schreef hij samen met collega Andries Knevel. In deze briefwisseling lees je hoe beide mannen – de een katholiek, de ander protestant – nadenken over een hoopvolle toekomst voor de kerk. Ze vertellen elkaar openhartig over hoe zij blijven volhouden en hoe de Bijbel hen daarbij inspireert. ‘Wanhoop niet, broeder Andries, genade is er voor veel meer mensen dan de statistieken suggereren. En om die kostbare genade gaat het. In mijn hart, in jouw hart.’

Als bekende tv-presentatoren en doorgewinterde kerkgangers toeren Knevel en Fijen door het land met hun lezingen. Ze spreken met jong en oud over de toekomst van kerk en geloof en komen talrijke vernieuwende initiatieven tegen. Juist aan de basis, bij vrijwilligers, bij groepen als studentenverenigingen, daar waar men oog heeft voor elkaar.

Datum: donderdag 11 mei 2023 (deze avond zou eigenlijk op 23 maart plaatsvinden, maar ging toen door omstandigheden niet door).

Plaats: parochiecentrum St. Petrus’ banden, Rijsenburgselaan 4, Driebergen-Rijsenburg.

Tijd: 19.30 uur. Vanaf 18.00 uur gebruiken we een maaltijd, waarbij iedereen iets meeneemt voor het buffet.

Belangrijk is het boek van tevoren te lezen: voor € 10,- verkrijgbaar bij Marian van der Laan, marianvanderlaan1951@gmail.com, of Hennie Schutijser, hennie@schutijser.nl, 0343 512223.

Aanmelden bij: Marian van der Laan, e-mailadres zie hierboven.

Boekenclub-app: Sinds kort is er ook een Boekenclub-app, waarin we je op de hoogte kunnen houden van alle informatie over de Boekenclub. Mail je gegevens naar Marian van der Laan (e-mailadres zie hierboven) en zij voegt je toe aan de app.

Volgende boekbespreking: ‘Woorden uit de bijbel’, van Nynke Dijkstra en Arjen Bultsma. Datum nog niet bekend. Dit boek is al wel verkrijgbaar bij Hennie Schutijser (haar gegevens staan hierboven).