Groen gelovig, een online evenement waarop je je volop kunt laten inspireren om je met hart en ziel in te zetten voor een Groene Kerk. In de Sint Maartenparochie hebben we al twee groene kerken: De H. Catharinakerk in Woudenberg en de St. Petrus’ bandenkerk in Driebergen. Welke locaties volgen?

In het verleden kenden we de Groene Kerkendagen. Sinds twee jaar zijn deze dagen opgegaan in het event Groen Gelovig. 28 en 29 mei kunt u zich weer volop laten inspireren om je met hart en ziel in te zetten voor uw Groene Kerk (in wording). Het thema van dit jaar is ‘Aarden’. Dit jaar is het een online evenement, waarbij wel gezorgd is voor zoveel mogelijk interactie. Op de vrijdagavond 28 mei en de zaterdag 29 mei zijn er workshops, lezingen en proeverijen. Ook in de week hierop volgend vinden er nog van allerlei activiteiten plaats. U kunt hier meer informatie vinden en zich opgeven.

Onze parochie heeft al twee Groene Kerken, Woudenberg en Driebergen. Wie zou, met name in Driebergen, mee willen doen in een werkgroepje duurzaamheid. Meer weten?

Contact Driebergen: Marjolein Tiemens, m.tiemens@planet.nl
Contact Woudenberg: Ton van Leur, ton.vanleur@gmail.com