Onze parochieactie om duurzame katoenen zakjes te naaien voor boodschappen komt op gang: in Zeist, Driebergen Leersum en Doorn gaan in ieder geval mensen aan de slag (voor meer informatie, zie de berichtjes bij de locaties). Ook horen we van mensen die wel willen meedoen, maar dan liever thuis achter de naaimachine. Zij vragen naar de maten. De afmeting van de zakjes komt niet zo nauw. Een handig formaat is 28×30 cm (bxh). Maar een paar cm meer of minder in breedte of hoogte is geen enkel probleem. Het touwtje moet ongeveer 25 cm langer zijn dan 2x de breedte van het zakje. Dan kun je er nog makkelijk een knoopje in leggen. Oude lakens, oude zomerjurken, je kunt allerlei katoenen lapjes gebruiken. De klimaatpelgrims in Zeist krijgen een speciaal ‘Hollands’ stofje, in Delfts Blauw, met molentjes e.d. Zij krijgen hierin hun lunchpakket mee, in een bijpassende bijenwasdoek. Het is de bedoeling om in de kerken, die hiervoor voelen, er op 10 oktober aandacht aan te geven en de zakjes mee te geven aan parochianen. Een kleine fleurige actie, voor duurzaamheid. We hopen dat veel van onze parochianen op deze manier boodschappen gaan doen.  Wilt u stofjes of lapjes doneren? Breng ze bij uw parochiecentrum.