In de afgelopen kerstnacht is Joop Hoonhout op 94-jarige leeftijd overleden. Hij was 65 jaar getrouwd met Nel Roobeek en kreeg zeven dochters. Vanaf 1972 woonde hij met zijn gezin in Zeist, waar hij werkte als hoofd van het bureau Voorlichting van de Gemeente. Joop was nauw betrokken bij de totstandkoming van het Kerkelijk Centrum in Zeist-West. Hij was altijd een zeer betrokken parochiaan en gelovige. Jarenlang was hij lid van de oecumenische werkgroep, maar ook redacteur van het parochieblad. Zijn interviews met de vele vrijwilligers werden vaak als eerste gelezen. Hij verhuisde mee naar de St. Josephkerk en werd daar gastheer. De laatste jaren kwam hij als het nog enigszins kon met zijn scootmobiel naar de vieringen. Joop hield van een goede preek en zong graag de liederen van Huub Oosterhuis mee. In zijn afscheidsviering klonk ook ‘Het lied aan het Licht’, aan dat Licht vertrouwden we hem toe.

Ellie Keller – Hoonhout

Foto van het Molenbos: Joop Hoonhout ‘