Op maandag 13 april 2020 is, in de leeftijd van 91 jaar, zuster Maria Geertruida (Riet) Bos in Boxtel overleden. Zuster Bos werd geboren op 9 augustus 1928 in Ootmarsum. Zij kwam in 1985 vanuit Zaandam naar Doorn waar zij in de pastorie van de Martinuskerk ging wonen. Pater de Jong was toen ook net als pastoor van Doorn aangesteld. Zuster Bos heeft zich jarenlang ingezet voor het pastoraat van de toen nog Martinusparochie.

Velen hebben fijne herinneringen aan haar. Op de zondagen vooraf aan de vieringen was zij altijd achter in de kerk als gastvrouw aanwezig om de parochianen welkom te heten. Ze kende alle parochianen. Kwam er op zondag iemand binnen die zij niet kende, dan viel die persoon haar meteen op, daar had ze een extra warme glimlach voor.
Zij ging ook op huisbezoek bij de parochianen. Haar hartelijkheid, medeleven en gastvrijheid voor een kopje koffie in de pastorie zullen wij niet vergeten.

Na vertrek uit Doorn, in (1997)naar Tilburg, woonde zuster Bos de laatste jaren in het Wereldhuis van de Congregatie van zusters van JMJ in Boxtel, waarna zij in de nacht van 1e op 2de Paasdag is overleden. Ze is twee weken ziek geweest. Toen genezing niet meer mogelijk bleek heeft zij ‘in groot vertrouwen haar leven uit handen gegeven. In de nacht zag zij uit naar Hem die haar in alle vroegte liet opstaan uit de dood’ (citaat uit het overlijdensbericht).
Vrijdag 17 april was de begrafenis op het kloosterkerkhof te Heeswijk.
Dat zij moge rusten in vrede…