Aanbod voor liturgie-bezinning-gesprek – Scheppingsperiode 2020

Genieten van de schepping kunnen we elke dag. Als we met een open en verwonderde blik om ons heen kijken is er altijd wel wat moois te zien, te horen, te ruiken, te voelen of te proeven. Daarvan genieten is in zekere zin ook vieren. De schepping vieren kunnen we dus ook elke dag. De scheppingsperiode van 1 september t/m 4 oktober is een mooie gelegenheid om samen stil te staan bij de schepping, waar we deel van zijn en waar we een verantwoordelijke rol in hebben. Om gevoelens van dankbaarheid, verwondering, maar ook van te kort schieten in de zorg voor ons gemeenschappelijk huis te delen.

De schepping vieren kan op vele manieren. In de liturgie van de zondagsviering, in een aparte gebedsviering, maar ook door te wandelen of andere activiteiten. In het document dat eco-kerk uit België maakte is heel veel inspiratie te vinden voor als u zelf iets wil organiseren. U kunt dit onderaan dit bericht downloaden.

Wat staat er al op stapel?

In Driebergen

Dinsdag 1 september, gebedsdag voor de schepping, om 19.00 uur een korte gebedsviering in de tuin van het parochiecentrum.

Zaterdag 5 september, Scheppingswandeling in stilte. Vertrek om 8.30 uur, ingang Heidestein aan de Arnhemse Bovenweg in Driebergen.

Zondag 13 en 20 september, Laudato Si’ wandeling. Meditatieve wandeling a.d.v. het Zonnelied van Franciscus van Assisi. Vertrek 13.30 uur bij de Mariakapel in de tuin van het parochiecentrum. Lengte ongeveer 5 km.

Organiseert u ook iets in de scheppingsperiode. Laat het dan weten, dan verzamelen we alle initiatieven hier.
m.tiemens@planet.nl

Aanbod voor liturgie-bezinning-gesprek – Scheppingsperiode 2020