Elke eerste zondag* van de maand is er kinderwoorddienst voor alle kinderen van 6-16 jaar )jongere en/of oudere broer(s)/zus(sen) zijn natuurlijk ook welkom). Na de opening van de viering in de kerk, lopen wij met met de lantaarn naar het parochiecentrum waar wij onze eigen ‘hoek’ hebben.

Katholieke tradities, symbolen en rituelen staan centraal. Deze worden verwerkt in een thema zoals bijvoorbeeld Heiligen, Licht, Apostelen, Getallen, Kleuren en nog veel meer. De schatkist is gevuld met de elementen die bij het thema en programma horen. Met de kinderen maken we er een (inter)actieve, educatieve en vooral plezierige samenkomst van. Bij de Zending & Zegen sluiten wij weer aan in de kerk om het einde van de viering mee te maken. Met de kinderen sluiten we tijdens ‘de koffie’ in het parochiehuis af met limo & lekkers, kunnen werkjes afgemaakt worden en mee naar huis genomen worden.

* In de schoolvakanties is er geen kinderwoorddienst