Op 6 april 2023 is de kledingbank We Share geopend bij de Martinuskerk in Doorn. Pastoor Harrold Zemann van de Sint Maarten parochie verrichtte de officiële opening en inzegening.

We Share verwijst naar delen. Mensen die goede kleding, schoenen en linnengoed over hebben kunnen deze op woensdag tussen 10 en 12 uur inleveren. De kleding wordt vervolgens de donderdag erna gratis aangeboden aan mensen met een minimaal inkomen. Zo delen we wat we kunnen missen, wordt het op een respectvolle manier aangeboden en komt het direct terecht bij mensen die het nodig hebben. Harrold Zemann verwees in zijn openingswoord naar de rol van liefdadigheid. Niet vanuit neerbuigendheid, maar juist respectvol en direct. Denk aan het verhaal van Sint Maarten, naamgever van de parochie, die zijn mantel deelde.

Om dit goed te organiseren kunnen klanten worden doorverwezen door de kerk, de gemeente of een maatschappelijke instelling. We werken samen met instanties als de regionale voedselbank. Een mooi signaal is de grote betrokkenheid van de Oekraïense gemeenschap in Doorn. Ze hebben volop meegewerkt aan de voorbereiding en tijdens de officiële opening verzorgden ze een taartbuffet voor alle bezoekers.

Heeft u nog goede, bruikbare kleding?
U kunt elke woensdag tussen 10.00 en 12.00 uur kleding, (nieuw) ondergoed, schoenen en linnengoed bij ons inleveren.

Wanneer is We Share geopend?
We Share is elke donderdagochtend van 10.00 tot 14.00 uur geopend voor de betreffende doelgroep.

Meer informatie: neem gerust contact op met Team Verbinding: Gina Peters, 06-23045492 of Annemarie Damen, 06-12891915.

Theo Koster, locatieraad Doorn

Foto’s: J. v.d. Meer en A. Damen