Prof. dr. Erik Borgman beschrijft in zijn boek ‘Waar blijft de kerk?’ de impasse, reddingspogingen en de gevoelens van rouw en onverschilligheid in een tijd van afbraak.

We moeten ons nu niet afvragen welke taak de kerk ‘nog’ te vervullen heeft. De vraag is wat het wil zeggen hier en nu ‘teken en instrument’ te zijn van de liefde van God. Het gaat uiteindelijk niet om de liefde die wij God toedragen, maar die God ons toedraagt. De liefde maakt het ons onmogelijk op te houden kerk te zijn.

Erik Borgman is schrijver van  het ‘beste Theologische Boek van het jaar 2019/2020’ en columnist van het ‘theologisch elftal’ van ‘Trouw’) Borgman komt uit de RK-traditie en is een spreker die zijn toehoorders graag prikkelt!

Datum: dinsdag 28 september 2021

Tijd: 20.00-22.00 uur

Plaats: Koningshof, Kerkplein 1, Doorn & livestream

Begeleiding: Ds. Teun Kruijswijk Jansen

Opgave:  via deze link. Na opgave wordt desgewenst de link voor de digitale kerk-tv doorgestuurd.

Kosten: €6,-

Foto: www.dominicanen.nl