Wat leert de Bijbel ons over schepping, natuur en het leven op aarde tegen de achtergrond van de ecologische crisis? U kunt dit ontdekken in de vijf webinars die het Nederlands Vlaams Bijbelgenootschap, NBG, deze herfst aanbiedt. Levert groene exegese andere vragen en inzichten op, rondom de grote vragen van vandaag? In de webinars is er ook aandacht voor de vraag: hoe kun je samen met parochianen groene thema’s oppakken. Uit ervaring weet ik dat dit inderdaad helemaal niet zo makkelijk is.

De webinars zijn vooral gericht op theologen en voorgangers, maar lijken ook interessant voor iedereen die zich wat meer wil verdiepen in de relatie geloof en duurzaamheid. Voor kerkleden komt er ook een inspirerend boekje: Bijbel en duurzaamheid. Hierin vindt u een bijbelleerplan, gespreksstof voor kringen en kindermateriaal.

De webinars zijn gratis en worden op de maandagen gegeven van 10.00 tot 11.30 uur. De eerste is op 17 oktober. Hier vindt u meer informatie en kunt u zich aanmelden. Ik ga me in ieder geval opgeven. Het lijkt mee heel interessant en hoop er veel te leren.

Marjolein Tiemens-Hulscher