Op zaterdag 5 juni zal Paulus Tilma, oud stagiair in onze parochie, door Mgr. H.W. Woorts tot priester worden gewijd in de St. Catharinakathedraal van Utrecht. Paulus schrijft ons daar het volgende over:

Beste collega’s in het pastoraat, beste parochianen,

Met vreugde kan ik jullie laten weten dat op 5 juni Kardinaal Eijk* mij tot priester zal wijden.
In november, bij mijn diakenwijding, had ik de hoop jullie allemaal uit te kunnen nodigen voor deze feestelijke dag. Al is de situatie rondom corona inmiddels weer wat beter dan toen, helaas nog niet zodanig dat iedereen er bij kan zijn.
Toch wil ik jullie via deze e-mail op de hoogte stellen van deze bijzondere dag en uitnodigen om de wijdingsplechtigheid via de livestream te volgen: https://www.youtube.com/watch?v=n1l6aKRcb98. Deze viering is op zaterdag 5 juni om 10.30, en wordt vanuit de St. Catharina kathedraal van Utrecht uitgezonden.
Op de zondag daarna, 6 juni, zal ik in Doetinchem mijn Eerste Mis vieren. Dat is de hoofdkerk van de parochie waar ik nu werk en ook na mijn priesterwijding zal blijven werken. Ook deze feestelijke viering is online te volgen via een livestream: https://www.youtube.com/watch?v=DUyV2uW_3HA  Deze vindt plaats op zondag 6 juni om 11.00 uur.
Als er anderen zijn die deze links graag willen hebben, stuur ze gerust door.

Ondanks alle omstandigheden rondom corona ben ik blij en dankbaar dat ik tot priester gewijd mag worden. Lange tijd heb ik naar deze dag toe geleefd en ik hoop nog veel langer met vreugde hierop terug te mogen kijken.
Hopelijk komt er snel weer een gelegenheid om elkaar te ontmoeten. In ieder geval wens ik jullie voor nu veel zegen en alle goeds toe.

Met vriendelijke groet,

Paulus Tilma
Melkweg 6
7005 AH, Doetinchem

*Kardinaal Eijk last een periode van rust in. Hij heeft rond Pinksteren een tiental dagen wegens hoge koorts in het ziekenhuis gelegen. Dit heeft op hem een grote fysieke impact gehad. Daarom heeft hij besloten de komende drie maanden rust in acht te nemen. Hij hoopt vanaf 1 september zijn werkzaamheden te hervatten.
Mgr. H.W. Woorts zal Paulus Tilma nu tot priester wijden.
Bron: Nieuwsbrief Aartsbisdom nr. 239 (2 juni 2021).

Paulus Tilma zal op zondag 20 juni samen met pastoor Harrold Zemann voorgaan in zijn stageparochies: om 9.15 uur in Nijkerk en om 11.00 uur in Zeist. Paulus kijkt met  genoegen terug op zijn stage in onze parochies, en andersom ook. Daarom vinden we het fijn dat we hem als jonge priester te kunnen begroeten.  Vanwege corona kan een beperkt aantal mensen de kerk in Nijkerk en Zeist bezoeken; wel wordt de Zeister viering live uitgezonden. Wij bieden hem graag een passend cadeau aan. Zelf is hij aan het sparen voor kerkelijke attributen, zoals kazuifels in verschillende kleuren. Daarom vragen wij, wanneer u iets wilt geven, te storten op rekeningnummer NL52 ABNA 0630 5073 84, t.n.v. R.K.  Parochie Sint Maarten, o.v.v. ‘gift Paulus Tilma’. Bij voorbaat hartelijk dank.

Namens het pastoraal team, pastoor Harrold Zemann

Foto: Ton Harbers