Heilzame verwerking
Slavernijverleden

Het slavernijverleden is een pijnlijke bladzijde in de Nederlandse geschiedenis. Sinds 2013 is in Amsterdam een werkgroep met vertegenwoordigers van verschillende kerken bezig met het thema: Heilzame Verwerking van het Slavernijverleden’. In aanloop naar de viering van de afschaffing van de slavernij op 1 juli 2023 heeft de werkgroep een tentoonstelling samengesteld waarin zij de geschiedenis van de kerken met het slavernijverleden belicht. Ze wil zo uitnodigen tot nadenken en gesprek.

De Broedergemeente Zeist is op verschillende manieren onderdeel van deze geschiedenis: als Europese kerk, als zendingskerk die gewerkt heeft onder tot slaafgemaakten en als kerk van de nazaten van de tot slaafgemaakten.
Het Hernhutter Huis “host” deze tentoonstelling en heeft haar aangevuld met documenten en objecten van de Broedergemeente.

Graag nodigt het bestuur van museum Het Hernhutter Huis u uit om vrijdag 20 januari om 16:00 uur in de kerkzaal van de Evangelische Broedergemeente Zeist (Zusterplein 20) de opening van de tentoonstelling ‘Heilzame Verwerking Slavernijverleden’ bij te wonen. Na de opening kunt u onder het genot van een drankje de tentoonstelling in het museum bekijken.

Na de opening is de tentoonstelling nog gedurende twee maanden te bekijken:

Datum: zaterdag 21 januari t/m zondag 19 maart 2023

Plaats: Museum het Hernhutter Huis, Lageweg 27, Zeist

Openingstijden: dinsdag t/m zondag van 14:00 – 17:00 uur

Entree: € 3,-

Lader Bezig met laden...
EAD logo Duurt het te lang?

Opnieuw laden Laad het document opnieuw
| Open Openen in nieuwe tab