logo_psm-groot
Nieuwsbrief, 1 juli 2020

Bezinning

Bezinning-handen-wit
Twee in elkaar gesloten handen
het is altijd een geheim,
het kan heel persoonlijk wezen.
Het kan ook een beginnen zijn.

Het kan een troost zijn, medeleven.
Het kan een steun zijn, woordeloos.
Het kan ook een afscheid wezen
voor altijd-meedogenloos.

Maar wat die handdruk ook betekent,
wat het dan ook wezen mag,
het geheim ligt tussen deez’ twee handen.
Een troost, een steun, een groet, een lach.

M. Westenbroek
Centraal-nieuws

Presentatieviering pastor Johan Rutgers

Beste medeparochianen, Zoals jullie weten zal pastor Johan Rutgers vanaf 1 juli a.s. als priester werkzaam zijn in de Sint Maarten- en Sint Lucasparochie. Het was gezien de coronacrisis nog niet duidelijk of er een officiële presentatieviering zou kunnen plaatsvinden.

Caritas in coronatijd

Door corona is er bij Caritas Sint Maarten nauwelijks een toename in hulpaanvragen. Bij de uitbraak van corona heeft de Caritas van Sint Maarten direct contact opgenomen met de hulporganisaties in de regio, waar wij doorgaans ook mee samenwerken. Hierbij kan gedacht worden aan de (lokale) Voedselbank, Sociaal Platform Utrechtse Heuvelrug en het hulpplatform in Woudenberg. Dat werd gewaardeerd en er daaruit zijn een aantal zogeheten …

Kaart van het pastoraal team aan ouderen

De parochianen van tachtig jaar en ouder in onze parochie ontvingen een kaart ter bemoediging van het pastoraal team. Niet iedereen is immers ‘online’ en kan alle digitale communicatie meemaken. Bijgaand de tekst van deze kaart.

Vakantienummer Mantel komt er aan

Het vakantienummer van ons parochieblad ‘De Mantel van Sint Maarten’ wordt rond 12 juli op de website gezet. De digitale abonnees ontvangen dit nummer met de volgende Nieuwsbrief op 15 juli.

Hoe gaan we weer starten?

Vorige week stuurden pastoraal team en parochiebestuur een brief aan alle parochiegemeenschappen hoe we in verantwoorde stappen weer opengaan. We beginnen in Driebergen en Leusden als proef, de andere kerken volgen zo gauw als het gebouw- en hygiëneplan klaar is.

Kerken Kijken Utrecht 2020

Kerken-kijken
Komt u ook een kijkje nemen?
Van 30 juni t/m 12 september zijn op dinsdag t/m zaterdag de deuren van twaalf binnenstadskerken voor het publiek geopend. Vrijwillige gastheren en -vrouwen staan in die periode klaar om mensen desgewenst te informeren over de architectuur, bouwgeschiedenis en kunstschatten van de betreffende kerken.
Driebergen

Weer samen vieren

We mogen weer samen vieren en elkaar ontmoeten in onze kerk. Net als op alle andere plaatsen waar mensen weer samenkomen, moeten we ons daarbij houden aan een aantal regels. Als de situatie niet verandert, zien de komende zondagen er als volgt uit.
Logo-sint-maarten
R.K. Parochie Sint Maarten
Rozenstraat 20, 3702 VP Zeist
www.parochie-sintmaarten.nl

U ontvangt deze digitale nieuwsbrief, als aanvulling op parochieblad de Mantel. De Mantel verschijnt 6 keer per jaar, de nieuwsbrief verschijnt eens per 2 weken met actueel parochienieuws en met aankomende activiteiten.