logo_psm-groot

Centraal-nieuws

Wereldgebedsdag, ook in parochie Sint Maarten

Schermafbeelding 2020-05-06 om 11.28.55

De Wereldgebedsdag voor de Schepping is door paus Franciscus ingesteld op 6 augustus 2015. Deze dag wordt jaarlijks op 1 september gehouden, samen met de Orthodoxe Kerk.

Gebed en financiële steun voor Beiroet

Libanon werd op 4 augustus getroffen door een verwoestende explosie in de haven van Beiroet. Een aanzienlijk deel van de hoofdstad werd verwoest en zwaar beschadigd, met vele doden, gewonden en duizenden dakloze mensen tot gevolg.

Benoeming Paulus Tilma in parochie Maria Laetitia

Kardinaal Eijk heeft Paulus Tilma per 1 september benoemd als kandidaat-priester in de Maria Laetitiaparochie, in Doetinchem, Ulft en omstreken. Het zal ook een bijzonder jaar worden voor Paulus, omdat op 7 november 2020 zijn diakenwijding gepland staat en op 5 juni 2021 zijn priesterwijding. Proficiat Paulus met deze benoeming! Het ga je goed!
Pastoraal team en bestuur van de parochie Sint Maarten.

Oproep

Het pastoraal team zond sinds de lockdown met plezier elke dag een avondgebed uit om te inspireren, te bemoedigen en te verbinden. Dank voor alle reacties van betrokkenheid, voor het meebidden, voor de ingestuurde tekeningen, intenties. We zijn op 31 juli gestopt. De vakantieperiode is aangebroken, steeds minder mensen kijken. We merken ook: het is tijd voor iets nieuws. Maar wat?

Viering: reserveren of niet?

Moet ik nu reserveren om naar de kerk te gaan of niet? Lees verder voor het overzicht waarin per locatie wordt aangegeven wat er van u verwacht wordt.

Voortbestaan museum Ons' Lieve Heer op Solder in gevaar

Cultureel erfgoed en symbool voor religieuze tolerantie: Museum Ons' Lieve Heer op Solder is een unieke historische plek in het warme hart van Amsterdam. Helaas dreigt sluiting omdat het Amsterdams Fonds voor de Kunst ondanks een positieve beoordeling toch geen subsidie besloot toe te kennen.

Lourdes: pastoraal aanbod

Vanwege COVID-19 zijn bedevaarten dit jaar helaas niet mogelijk. Daarom doet bedevaartorganisatie VNB pelgrims een digitaal pastoraal aanbod in de maanden augustus, september en oktober – maanden waarin mensen veelal op bedevaart naar Lourdes gaan.
Doorn

Heropening St. Martinuskerk: brief aan parochianen

Graag willen we u uitnodigen om op 6 september 2020 om 9.30 uur bij de eerste viering ter gelegenheid van de heropening van onze kerk aanwezig te zijn. Pastor Henk Bloem zal dan voorgaan in de viering.
Driebergen

Periode van Schepping, activiteiten in Driebergen

Activiteiten in de Scheppingsperiode

In de Scheppingsperiode, de jaarlijkse periode voor oecumenische aandacht voor de schepping (1 september t/m 4 oktober), zijn er in Driebergen een aantal activiteiten.
Woudenberg

Vieringen in de Catharinakerk

We zijn weer begonnen met vieringen in de Catharinakerk! Ondanks dat we inmiddels allemaal wel gewend zijn aan de 'Anderhalve-meter-samenleving' is het met de vieringen toch wel even wennen voor iedereen.

Oecumenische openluchtviering 6 september

Op zondag 6 september is er een oecumenische openluchtviering samen met de PKN de Voorhof. Deze viering zal zijn om 10.00 uur op het terrein van de Manege Groenewoude (adres Ekris 38). De viering zal zijn in de stijl van de vroegere Hagenpreken.
Zeist

Vredesduif van Zeist

Sinds 2015 wordt tijdens de Vredesontmoeting de Vredesduif van Zeist aangeboden aan iemand in de gemeente Zeist die een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de vrede in onze omgeving.

Rondleiding glas-in-loodramen St. Josephkerk

Wist u dat de St. Josephkerk vele bijzondere glas-in-loodramen van beroemde kunstenaars telt? Op zaterdagmiddag 5 september krijgt u een rondleiding (de enige dit jaar!) onder deskundige leiding van een gids van Gilde Zeist.
Logo-sint-maarten
R.K. Parochie Sint Maarten
Rozenstraat 20, 3702 VP Zeist
www.parochie-sintmaarten.nl

U ontvangt deze digitale nieuwsbrief, als aanvulling op parochieblad de Mantel. De Mantel verschijnt 6 keer per jaar, de nieuwsbrief verschijnt eens per 2 weken met actueel parochienieuws en met aankomende activiteiten.