logo_psm-groot

dat gewoon buiten de kerk
er zoveel wind staat.

Toch buitengewoon
dat het zo vreselijk waait
gewoon buiten de kerk.

dat gewoon buiten de kerk
de Geest zo hard waait.

Henk Bloem, pastor
Centraal-nieuws

Brief aan onze gemeenschappen: hoe starten we weer?

Inmiddels kunnen we voorzichtig beginnen met enkele kerkelijke activiteiten, volgens de richtlijnen van het RIVM en de bisschoppen. Pastoraal team en parochiebestuur kiezen voor een zorgvuldige, gefaseerde aanpak, waarbij we beginnen met een ‘pilot’ en ook deskundige ondersteuning inschakelen.

Bisschoppen over hervatten van publieke liturgische vieringen

Met ingang van 1 juni 2020 mogen de publieke liturgische vieringen in de rooms-katholieke parochiekerken worden hervat. Daarvoor hebben de Nederlandse bisschoppen op 20 mei jl. het protocol Kerkelijk leven op anderhalve meter vastgesteld en naar de parochies gestuurd. Drie deelprotocollen hebben de bisschoppen opgesteld. Het eerste, bestemd voor alle gelovigen, geeft richtlijnen voor een veilige en waardige viering van …

'Proef de vrijheid!' bij Geloven Thuis

'Vier de vrijheid!' bij Geloven Thuis
Het Pinksterfeest heeft ons nieuw enthousiasme gegeven. De corona-maatregelen zijn versoepeld en we kunnen weer meer van onze vrijheid genieten! Deze zomer waarderen we dat meer dan anders. Vandaar ons zomerthema 'Proef de vrijheid!'

Katholieke Alphacursus start digitaal platform

Het Katholiek Alpha Centrum is tijdens de coronacrisis met een online platform gestart. Dit initiatief ‘Hoe vind je God – Online’ is ontwikkeld voor iedereen die het katholieke geloof wil leren kennen.

Mgr. Woorts: ‘Verbinding met onze bedevaartplaatsen’

Veel katholieken hebben één of meerdere bedevaartplaatsen waar zij (meer dan) graag naartoe gaan, in ons eigen land of in andere landen, omdat zij er in leven en geloof verrijkt en gesterkt worden. Vanwege het coronavirus hebben de bedevaartplaatsen grotendeels hun poorten moeten sluiten en verreweg de meeste vieringen en activiteiten moeten opschorten.

De invloed van het coronavirus op onze parochie

Het coronavirus is volop in het nieuws en op vele manieren raakt het ons allemaal, dus ook al onze geloofsgemeenschappen.
Driebergen

Schilderij Maria

Onlangs kregen we een schilderij met de afbeelding van Maria. Deze is gemaakt door onze overleden parochiaan Lida Verbon. We gaan er een mooie plaats voor zoeken in de Petrus- en Pauluszaal.
Zeist

Zeist: 7 juni oecumenische viering zondag Trinitatis

Op zondag Trinitatis, de zondag na Pinksteren wordt traditiegetrouw de Kerkendag gehouden. Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk deze dag uitgebreid op het Zusterplein te vieren.
Logo-sint-maarten
R.K. Parochie Sint Maarten
Rozenstraat 20, 3702 VP Zeist
www.parochie-sintmaarten.nl

U ontvangt deze digitale nieuwsbrief, als aanvulling op parochieblad de Mantel. De Mantel verschijnt 6 keer per jaar, de nieuwsbrief verschijnt eens per 2 weken met actueel parochienieuws en met aankomende activiteiten.