logo_psm-groot
Nieuwsbrief, 21 oktober 2020

Bezinning: Altijd overal

Altijd overal
Ik mis je achter op de fiets,
ik mis je in de trein.
Ik mis je bij de H&M,
en bij de Albert Heijn.

Ik mis je als ik jarig ben,
en als de oma's komen.
Ik mis je als ik wakker lig,
ik mis je in mijn dromen.
Centraal-nieuws

Wintertijd

In de nacht van zaterdag 24 oktober op zondag 25 oktober gaat de wintertijd in.

Geloven Thuis: Tegenkomen

De herfst is een periode waarin we van alles kunnen tegenkomen. Allerlei herfstschatten liggen zomaar voor het oprapen tijdens een wandeling in park of bos. In de herfst kunnen we bijvoorbeeld ook Sint Nicolaas ontmoeten: deze heilige kan zich achter iedereen verschuilen.

Livestream vieringen vanaf 25 oktober

Livestream vieringen en online presentie van pastores

Vanaf zondag 25 oktober zal de eucharistieviering vanuit de St. Josephkerk in Zeist live worden uitgezonden via ons YouTubekanaal 'RK Parochies St. Maarten en St. Lucas'. De viering zal na afloop weer op onze website worden geplaatst.

Kisiclub: op 25 oktober alleen eucharistieviering

De Kisiclub van Sint Maarten komt op zondag 25 oktober alleen bij elkaar voor de eucharistieviering. Als gevolg van de coronacrisis kan de rest van het programma helaas niet doorgaan.

Huisbezoek en ontvangen communie thuis

Het pastoraal team krijgt regelmatig de vraag of parochianen die dat graag willen, namens de parochie weer bezoek kunnen krijgen (door bezoekers van de bezoekgroepen of door pastores) en/of thuis de communie kunnen ontvangen.

Hoe reserveer ik een viering?

Nu er nog maar 30 personen bij een viering aanwezig mogen zijn, is het noodzakelijk dat u een plaatsje reserveert.
In dit overzicht is per locatie aangegeven wat er van u verwacht wordt.

Mondkapje dringend geadviseerd

Bij alle vieringen geldt dat het dragen van een mondkapje bij binnengaan en verlaten van de kerk dringend wordt geadviseerd. Mocht het dragen van een mondkapje in openbare ruimten wettelijk verplicht worden, dan houden wij ons aan die voorschriften.

Uitvaarten kunnen gewoon doorgaan

De overheid maakt voor uitvaarten een uitzondering op de maximaal 30 personenregel. Dat betekent dat voor uitvaarten geldt dat er, op anderhalve meter afstand, in onze kerkgebouwen de maximale capaciteit aan aantal aanwezigen is toegestaan (binnen). Buiten zijn 250 personen toegestaan.

Eerste Communievoorbereiding en -viering uitgesteld

De Eerste Communievoorbereiding en -viering, die in onze parochie nog zouden plaatsvinden, zijn uitgesteld. De werkgroep en de ouders zijn hierover inmiddels geïnformeerd. We zien vol vertrouwen uit naar een mooi feest op een ander moment.

Opbrengsten collectes meer dan gehalveerd

Zolang het coronavirus onder ons is zullen we moeten wennen aan de nieuwe manier van kerk-zijn. Ook het vertrouwde collectemandje kan niet meer rondgaan en dat heeft gevolgen voor de totale collecte-opbrengst.

Video: woord van bemoediging van de bisschoppen

In deze video spreken de bisschoppen van de zeven bisdommen en de bisschop van het militair ordinariaat een woord van bemoediging en roepen op om de maatregelen van de overheid te volgen uit zorg voor de kwetsbaren in onze samenleving.
Driebergen

Vieringen in Sint Petrus' banden

Samen vieren kan de komende periode alleen met een aantal beperkingen. In de kerk zijn 30 plaatsen beschikbaar en er is ruimte voor 25 bezoekers in de Petrus- & Pauluszaal, waar de viering via een videoverbinding gevolgd kan worden.

Viering 2 november

kaars, graf, pixabay
Eén van de tradities in onze rijke kerkgeschiedenis is het jaarlijks gezamenlijk gedenken van onze dierbare overledenen op 2 november. Een samenzijn in alle katholieke kerken over de hele wereld, dat een gevoel van verbondenheid creëert en troost biedt. Helaas kan de Allerzielenviering dit jaar niet in ongewijzigde vorm gestalte gegeven worden.

Allerzielen: welkom om een kaarsje op te steken

De viering van Allerzielen op 2 november kan door de maatregelen rond corona slechts door een beperkte groep parochianen worden bijgewoond. Toch willen we graag iedereen op deze bijzondere dag de gelegenheid geven de rust en de stilte van de kerk op te zoeken en daar een kaarsje op te steken voor een dierbare overledene.

De kerk is open

Voor iedereen is dit een onzekere tijd. We maken ons zorgen over onze gezondheid, over die van anderen, over ons werk. De kerk kan dan een plek zijn om tot rust te komen, te bidden en je zorgen bij God neer te leggen. De Mariakapel is dagelijks geopend, de deuren van de kerk zullen vanaf 10 november regelmatig geopend zijn.
Woudenberg

Allerzielen 2 november

Op maandag 2 november zal er om 19:00 een Allerzielen viering zijn in de H. Catharinakerk. Wij zullen dan de overledenen van het afgelopen jaar herdenken door het aansteken van een kaars. Vanwege corona is er een beperkte capaciteit in de kerk. Voor deze viering zult u dan ook moeten reserveren.

Muzikale oppepper

Met z'n allen zingen in de kerk kan nog niet, maar wij kunnen wel voor u en jou zingen. De Voorhof gaat in samenwerking met de Catharinakerk en Evangelie gemeente Nieuw leven een muzikale avond organiseren waarbij we verzoeknummers ten gehore brengen.

Zeist

Rondleidingen Gilde Zeist

Vanwege corona zijn alle rondleidingen van het Gilde in de St. Josephkerk Zeist tot in ieder geval 1 december geannuleerd.
Logo-sint-maarten
R.K. Parochie Sint Maarten
Rozenstraat 20, 3702 VP Zeist
www.parochie-sintmaarten.nl

U ontvangt deze digitale nieuwsbrief, als aanvulling op parochieblad de Mantel. De Mantel verschijnt 6 keer per jaar, de nieuwsbrief verschijnt eens per 2 weken met actueel parochienieuws en met aankomende activiteiten.