Op 1 oktober jl. heeft de Scola Cantorum Maarnensis na 50 jaar haar laatste muzikale  bijdrage verzorgd in een drukbezochte eucharistieviering in Maarn. Zij zijn 50-jaar een niet-parochiegebonden koor geweest voor 37 kerken. De Theresiakerk in Maarn was hun thuisbasis en daar hebben zij het vaakst gezongen. Henk Vullings is de laatst levende van de oprichters in 1973. Hij is bijna 25 jaar dirigent geweest. Pastor Johan Rutgers heeft hem de Theresiamedaille opgespeld voor zijn grote verdiensten aan de kerkgemeenschap. Bovendien krijgt Henk Vullings van de Cecilia afdeling Aartsbisdom de versierselen voor 50 jaar koorlid. Alle zangers en ook een weduwe van een recent overleden zanger hebben een geel-rode roos gekregen, de kleur van het lint van de Theresiamedaille. Eén roos kan meer zeggen dan een heel boeket. Na afloop was er een gezellige receptie. Het restant van de contributies is besteed aan een dinertje, waar Henk Bekker met gitaar en liedjes de avond extra kleur gaf.

Jan van Baal

Foto’s:  Rita van Rossum