De Eerste Heilige Communie

Je Eerste Communie doen is een speciaal en mooi moment in je leven. Het is een groot feest. Daarom is het begrijpelijk dat u ervoor kiest om uw kind de Eerste Communie te laten doen. Door deel te nemen aan de communie hoort uw kind nog meer bij de geloofsgemeenschap en bij Jezus.

Voor onze parochie (met zijn zes geloofsgemeenschappen) zal in 2024 op een van onze locaties van onze parochie de voorbereiding en de Eerste Communieviering plaatsvinden, waarbij er ook in de eigen geloofsgemeenschap feestelijke aandacht zal zijn voor de ‘eigen’ communicanten.

Programma

De kinderen gaan op een interactieve, creatieve, speelse en leuke manier ontdekken wat de Eerste Communie inhoudt. Er worden boeiende verhalen verteld over God, waarbij centraal staat dat God er altijd zal zijn voor mensen.  En natuurlijk is er alle ruimte voor de kinderen om hun eigen verhalen en ervaringen te vertellen. In de voorbereiding maken we gebruik van het boek ‘Het katholieke geloof ontdekken’.
Gelijktijdig met de bijeenkomsten voor de kinderen zijn er een bijeenkomsten met de ouder(s)/verzorger(s).

Voor wie

Voor kinderen die dit schooljaar in groep 4 of 5 zitten. Wanneer je kind in groep 4 of hoger zit én bij ons staat ingeschreven in de parochie-administratie, ontvangt u in het najaar vanzelf een uitnodiging en inschrijfformulier.

Waar en wanneer zijn de bijeenkomsten voor kinderen én ouders

DATUM TIJD ACTIVITEIT LOKATIE*
Woensdag 24 januari 20.00-21.30 Ouderavond Zeist
Zondag 4 februari 12.45-14.00 Bijeenkomst 1: God schiep de wereld Zeist
Zondag 11 februari 12.45-14.00 Bijeenkomst 2: Grote overstroming Driebergen-Rijsenburg
Zondag 3 maart 12.45-14.00 Bijeenkomst 3: Jezus en allerlei vrienden Driebergen-Rijsenburg
Zondag 17 maart 12.45-14.00 Bijeenkomst 4: Zeven sacramenten Driebergen-Rijsenburg
Zondag 21 april 12.45-14.00 Bijeenkomst 5: Laatste avondmaal & Onze Vader Driebergen-Rijsenburg
Zondag 26 mei 12.45-14.00 Bijeenkomst 6: Rondje door de kerk, liedjes oefenen, eventueel biechten Zeist (in de kerk)
Vrijdag 31 mei 16.00-17.00 Bijeenkomst 7: Generale repetitie Zeist
Zaterdag 1 juni 13.00-14.00 Kerk versieren Zeist
Zondag 2 juni 11.00-12.00 Bijeenkomst 8: Feestelijke viering Zeist
Zondag 16 juni 12.45-14.00 Bijeenkomst 9: Moeder Teresa (terugkombijeenkomst) Driebergen-Rijsenburg

*Zeist: parochiecentrum Emmaus, Rozenstraat 20, Zeist
Driebergen-Rijsenburg: parochiecentrum St. Petrus’ banden, Rijsenburgselaan 4, Driebergen-Rijsenburg

Werkgroep EHC (Mady Keijser, Raquel Greeven)
Pastor Johan Rutgers

Aanmelding

U kunt uw kind middels dit aanmeldingsformulier opgeven voor de voorbereiding op de Eerste H. Communie van 2024. LET OP: Nadat u op ‘verzenden’ heeft geklikt, krijgt u géén bevestiging dat het formulier is verzonden. Het secretariaat zal u binnen drie werkdagen een bevestiging sturen.

Voor vragen kunt u contact opnemen met het parochiesecretariaat: Raquel Greeven, secretariaat@parochie-sintmaarten.nl of 030-6922113.