Op 17 maart jl. is de Actie ‘Armoede om de Hoek’ gestart, waarbij u in de kratten achterin de kerk conserven en verzorgingsproducten kunt doneren. We hebben vast kunnen stellen dat hieraan enthousiast wordt deelgenomen, waarvoor onze grote dank. De eeuwfeestcommissie ontvangt hartverwarmende reacties van gezinnen die afhankelijk zijn van de bijdragen in de Voedsel- en Levensmiddelenkasten. Graag delen wij met u een aantal reacties.

Zo  ontvingen wij van een alleenstaande moeder, verwikkelt in een vechtscheiding, deze reactie:
Hartelijk dank aan de donateurs, ik heb voor mijn dochtertje nu regelmatig vers fruit en verse groenten, de gedoneerde muesli vindt ze heerlijk en daar ben ik dankbaar voor.
Van een gezin met drie kinderen ontvingen we deze reactie: Bedankt dat de kasten tegenwoordig goed gevuld zijn, voor het bereiden van een warme maaltijd kunnen we terugvallen op de donaties in de kasten. Dank u wel.
Van een gezin die onverwacht in de financiële problemen zijn geraakt en nog afwachtend zijn op de verdere regelingen ontvingen we deze reactie: Wat fijn dat er shampoo en zeep in de kast stond, ons gezin kampt met financiële problemen zodat het aanschaffen van deze producten echt een probleem is. Nu kunnen de kinderen weer met gewassen haar naar school.
Ook heeft de Caritas van onze parochie twee gezinnen kunnen helpen die vanwege financiële problemen tegen de paasdagen opzagen.

Al met al kunnen we vaststellen dat onze parochie op deze wijze actief is tegen armoede in onze eigen omgeving en zich inzet voor hen die het met minder moeten doen en het financieel pittig hebben. Kent u een gezin die niet goed rond kan komen en onze hulp nodig heeft? Laat het ons weten zodat we kunnen kijken wat we kunnen doen.

Uit deze actie is een fijn samenwerkingsverband ontstaan tussen onze parochie en de beheerders van de voedsel en levensmiddelenkasten op de Schermerslaan, de Noorderlichtkerk en het Lindenhuis. Onze inzamelactie duurt nog voort tot 4 oktober 2024 maar wellicht is het de overweging waard om hier langer mee door te gaan.
Hartelijk dank voor uw donaties!

Namens de eeuwfeestcommissie,
Elly Koot