De werkgroep Oud papier van de Catharinakerk heeft jarenlang oud papier ingezameld in Woudenberg. Dit samen met een aantal andere kerken en verenigingen in Woudenberg. De laatste jaren in samenwerking met Wolfswinkel Reiniging uit Maarsbergen. Vorig jaar oktober is daar een einde aan gekomen omdat de inzameling is overgenomen door ROVA die de kliko’s automatisch leegt. Er zijn geen vrijwilligers meer nodig achter op de treeplank.

Namens de gemeente Woudenberg heeft wethouder Daphne Boeve-de Kruif onze vrijwilligers bedankt. Een deel van haar tekst:
Graag wil ik hen allen daar hartelijk voor bedanken. Het is de afgelopen jaren een hele mooie samenwerking geweest en het harde werk is meer dan zichtbaar geweest. Dat de inzameling vanaf oktober anders ingeregeld is, heeft dan ook zeker niets te maken met de inzet van al deze vrijwilligers. Zodoende, vrijwilligers bedankt!

Daarnaast kregen wij een beeldje van de wethouder. Het beeldje staat voor de ‘verbondenheid’ van de Catharinakerk en de gemeente Woudenberg. Inmiddels heeft dit beeldje een mooi plekje naast de H. Catharina gekregen in de hal van ons kerkgebouw.

Foto’s: Erwin Spies