Aan de vooravond van de vastentijd kunnen gelovigen nog even flink de bloemetjes buiten zetten: het is carnaval! Vaak wordt er ook een carnavalsmis gehouden, een eucharistieviering met een carnavalesk randje; nog even een moment van bezinning, vaak al gekleed in carnavalskledij.  Zondag 11 februari is er, met aanwezigheid en ondersteuning van C. S. De Sparrenarren, een carnavalsmis om 11.11 uur in de St. Petrus’ bandenkerk (Kerkplein 5). Pastoor Harrold Zemann gaat voor. Welkom!

De officiële omschrijving is een eucharistieviering uit dankbaarheid. Vanuit C.S. De Sparrenarren zullen in – vol ornaat –  aanwezig zijn: de XLIXste hofhouding, de jeugdhofhouding, Raad van Elf, leden van de Prinsenraad, Dansmariekes en het stichtingsbestuur. Verder is de viering bedoeld voor reguliere kerkbezoekers en alle Sparrenarren die zich met deze viering verbonden voelen.

De keuze voor de viering in de St. Petrus’ bandenkerk benadrukt de oorsprong van de carnavalsstichting De Sparrenarren.

Foto (Carnavalsstichting De Sparrenarren): Op de foto prins Jakko, prinses Mieke en adjudant Jeroen. Met op de achtergrond hun logo, wat is afgeleid van de musical De Banden die het JKD 25 jaar geleden heeft opgevoerd. De gehele hofhouding is lid geweest van het JKD.