Zo’n anderhalf jaar geleden werd in onze Sint Andrieskerk de viering muzikaal opgeluisterd door Gospelkoor ‘Desire’ uit Arnhem.  Klaas Faber ging toen voor en hij kon zich, net als veel kerkgangers, heel goed vinden in deze muzikale ondersteuning. Dat had hij zelf niet verwacht maar ‘het bloed kruipt waar het niet gaan kan’.

Zaterdagavond, 9 maart, kwam het 25-koppige koor op herhaling in een Eucharistieviering waarbij dit keer Harrold Zemann de voorganger was. En het was weer prachtig! De viering werd echt verrijkt met de mooie gospels.  Het was ook heel fijn dat het koor ná de viering met veel passie de ‘kers op de taart’ voor ons verzorgde: een toegift van ruim een half uur. Dirigent Bert die zijn mensen op bevlogen wijze aanvuurde was daarbij een lust voor het oog!

Dat ook de ‘beminde gelovigen’ dit hadden gewaardeerd bleek uit de royale vrijwillige bijdragen die na afloop achterbleven. En het koor? Dat komt graag nog eens terug!

Ans Middelplaats

Foto’s: Edward van Leeuwen