Daarmee profileert IDH Schuldhulp zich; zij zijn de lokale afdeling van Schuldhulpmaatje Nederland in de regio Renswoude, Scherpenzeel en Woudenberg. Hiertoe opgeleide en gecertificeerde maatjes begeleiden mensen met geldzorgen en schulden door ze te helpen meer inzicht en overzicht te krijgen in hun financiën en zelfredzaam te worden in het oplossen van eventuele schulden. Een 20-tal maatjes begeleiden op jaarbasis samen ruim 60 personen of gezinnen met zorgen of problemen op financieel gebied. Als u ook behoefte hebt aan iemand die als maatje een tijdje met u ‘samen oploopt’ kunt u zich bij ons aanmelden. Velen gingen u voor de afgelopen jaren en waren achteraf blij met de geboden hulp en vooral dat ze de moed hadden gehad om de stap naar hulp te zetten, want hoe eerder u aan de bel trekt, hoe groter de kans dat u er samen met een maatje uitkomt en uw financiën weer onder controle krijgt. De burgerlijke gemeenten en de kerken in de regio ondersteunen dit werk, dat wordt gedaan door vrijwilligers met een V.O.G. en geheimhoudingsplicht. Folders van IDH treft u aan bij het gemeenteloket, de bibliotheek en de kerken.

Aanmelding kan via centraal telefoonnummer: 06-30207868
E:  info@idhschuldhulp.nl