Mgr. Joris Vercammen, emeritus aartsbisschop Oud-Katholieke Kerk in Nederland, houdt op 24 oktober op uitnodiging van de Raad van Kerken Zeist een lezing over de spiritualiteit van Dag Hammarskjöld.  Wat doet het met je leven als je probeert te geloven in God?

In het kader van het IKON/EO tv-programma ‘De Pelgrim’ volgde emeritus aartsbisschop Joris Vercammen in 2015  in Zweeds Lapland het spoor van de mysticus Dag Hammarskjöld. Deze Zweedse diplomaat en secretaris-generaal van de Verenigde Naties kwam in 1961 om het leven tijdens een vredesmissie in Rhodesië, het huidige Zambia. De dagboekaantekeningen die na zijn dood werden gevonden, werden een geestelijke inspiratiebron voor tienduizenden lezers. Vercammen volgde Hammarskjölds voetsporen en pelgrimeerde door een overweldigend landschap, langs merkstenen van roeping, stilte en overgave.

U kunt deze video alvast bekijken  (aan te bevelen, maar noodzakelijk is dat niet om de lezing te kunnen volgen: http://www.jorisvercammen.nl/pagina/70/tv_programma__de_pelgrim_)

Tijd: 20.00 uur

Plaats: Kerkelijk Centrum Zeist-West, De Clomp 33-02, Zeist