Op de begraafplaats is een Welkombord geplaatst en een strooiveld ingericht.

Strooiveld
Het bestuur van de r.-k. Begraafplaats St. Theresia kan vanaf heden parochianen de mogelijkheid bieden om naast het plaatsen van asbussen in urnengraven ook de as van een dierbare te verstrooien. Hiervoor is op onze kleine, intieme begraafplaats een strooiveld ingericht. Het strooiveld bevindt zich op de rustige plek achter op de begraafplaats bij de priestergraven en het grote kruis. Hier is ook een Gedenkbord geplaatst. Op dit Gedenkbord kunnen de namen worden vermeld van de overledenen, van wie de as hier is verstrooid.

In de Informatiebrochure ‘Asverstrooiing’ vindt u nadere informatie over de asverstrooiing. Deze brochure vindt u hier op onze website en ligt ook achter in de Sint Theresiakerk. Tevens kunt u de brochure aanvragen bij de beheerder of administrateur (zie onder Contacten).

Welkombord
Het bestuur heeft bij de ingang van de begraafplaats een Welkombord geplaatst in de vorm van een boom. Met dit bord willen wij aangeven dat de begraafplaats meer is dan een plek om overleden dierbaren te gedenken en dat iedereen die rust en bezinning zoekt welkom is.

Mocht u vragen hebben, dan kunt u altijd contact opnemen met de beheerder of de administrateur.

Wij helpen u graag!