Zondag 1 oktober is een bijzondere zondag: niet alleen is dit de zondag dat de gemeenteleden van De Voorhof voor het eerst in de Catharinakerk komen kerken, het is ook een zondag dat de Catharinakerk een viering wijdt aan Sint Franciscus.
Ondanks zijn jeugd als zoon van een welgesteld zakenman, trok Franciscus zich het lot van zieken en armen zo aan, dat hij besloot alles achter te laten en zijn leven te wijden aan gebed en dienstbaarheid aan armen. Zijn boodschap van eenvoud en liefde voor de hele schepping met al zijn schepselen sprak veel mensen aan en Wereld Dierendag is uiteindelijk rond zijn sterfdag gedateerd. Sinds de Catharinakerk een “Groene kerk” is, besteden we op de zondag rond 4 oktober aandacht aan deze heilige en zijn boodschap van duurzaamheid en liefde voor de schepping.

Deze beide gebeurtenissen willen we graag samen beleven. Als Catharinakerk willen we de gemeenteleden van De Voorhof graag welkom heten bij het delen van onze kerk. Deze eerste zondag van oktober willen we daarom een gezamenlijke koffietafel tussen de beide vieringen in houden. We zorgen dat om half 11, als de viering van de Voorhof is afgelopen een koffietafel klaar staat in het kleine zaaltje. We vragen de parochianen van de Catharinakerk om een half uur eerder dan normaal te komen om samen met de mensen van De Voorhof koffie te drinken. De viering van de Catharinakerk zelf zal voor één keer iets later dan normaal beginnen, zo rond 11:15.

Wilt u ook meehelpen met de voorbereiding van de koffietafel? Het lijkt ons leuk als een aantal mensen van De Voorhof en van De Catharinakerk een cake/koek/taart bakken met seizoensproducten (appels, peren, pompoenen, wortels…etc.), die we tijdens het koffiedrinken met elkaar kunnen delen.
Als u vragen heeft of iets wilt bakken, kunt u contact opnemen met Angelique Martina-Spies (a.martina@xs4all.nl)