Het ‘Onze Vader’ is ongetwijfeld het meest bekende gebed ter wereld. Tegelijk wordt er niet vaak over gepreekt of over gesproken: we kennen het immers al – meestal – van kinds af aan. De ervaring leert dat het gesprek over bidden toch heel vruchtbaar kan uitwerken. Corja Bekius maakte 8 schilderijen bij de acht beden uit het Onze Vader waar Teun Kruijswijk Jansen een uitleg bij heeft gemaakt. Samen met acht liederen vanuit de Iona Community in Schotland maakten ze er een ‘werkboekje’ bij. Op deze avond worden de afbeeldingen, liederen, een meditatief moment en gesprek in acht ‘miniaturen’ samengebracht. Tijdens de veertigdagentijd zijn deze schilderijen van Corja Bekius te zien in de Johanneskerk. Teun Kruijswijk Jansen is lid van de Iona Community, em. predikant en geestelijk begeleider.

Datum: maandag 18 maart
Tijd: 20.00 – 21.45 uur.
Plaats: Johanneskerk, Lomboklaan 9, Leersum.
Entree: vijf euro.
Begeleiding: Teun Monster.