Wil je in je kerk graag meer mensen enthousiast maken voor de schepping en duurzaamheid? Dan is het houden van een scheppingsviering of themadienst een mooie manier. De Groene Kerken organiseert donderdag 24 februari (20.00-21.30 uur) een webinar waarin we samen kijken wat je hiervoor nodig hebt en hoe je het kunt organiseren.

Parochiaan Marjolein Tiemens en Jeroen Sytsma maken duidelijk waarom het van belang is duurzame thema’s te koppelen aan de zondagse mis, viering of kerkdienst. Wat kan het jullie als kerk brengen als je regelmatig een speciale viering houdt in het kader van zorg voor de schepping?

Vervolgens gaan we in gesprek met kerken die hier al ervaring mee hebben. En kun je in een klein groepje jouw hobbels bespreken, zodat je volgende week direct aan de slag kan met het voorbereiden van een groene viering.

Datum: Donderdag 24 februari.
Tijd: 20.00 tot 21.30 uur.
Aanmeldenhttps://www.groenekerken.nl/webinars-2/
Na het aanmelden krijg je een zoomlink voor de bijeenkomst per e-mail toegestuurd.